E-ITSPEA 11: Arendus- ja ärimudelid

Arendusmudel

Spotify on üks populaarsemaid muusika teenustest, mis pakub tasuta muusika voogedastust mõndade piirangutega. Spotify algusaastatel (2008) kasutas ettevõte Scrum metoodikat. Ettevõtte kasvades ja arenedes nad võtsid kasutusele oma agiilse skaleerimise meetodi. Neil on väiksed tiimid, umbes 6-12 inimest ning iga meeskond on pühendatud ühe kindla ala peale. Nad on autonoomsed, iseorganiseeruvad ja ennast juhtivad, aga neil kõigil on üks põhieesmärk, et toodet üles ehitada ja paremaks teha.


Ärimudel

Spotify on üks hea näidetest freemium mudelist, rakenduse saab tasuta alla tõmmata või läbi interneti kasutada, aga laulude vahel tulevad vahepeal reklaamid ning mõned funktsioonid on piiratud (Näiteks laulude alla tõmbamine, reklaamivaba). Spotify teenib 91% oma tulust spotify premium tellimustega ja ülejäänud 9% reklaamidega. Kuigi reklaamid neile eriti tulu sisse ei too, on reklaamid laulude vahel suhteliselt tüütu ning põhjuseks, miks paljud ka premiumi selle tõttu tellivad. Kuuhinnad on suhteliselt odavad ning seda ei ole kahju maksta, 3.49€ kuus õpilaste jaoks ning 10.99€ perepakett kus saab olla kuni 6 kasutajat.


Kasutatud materjalid

https://www.pmtoday.co.uk/spotify-scaling-agile-model/

https://medium.com/dissecting-music-tech/how-spotify-makes-money-business-model-ca0a71a19163

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

E-ITSPEA 2: Arpanetist Facebookini - Interneti kujunemislugu

E-ITSPEA 10: Võrkude rikkusː vabast tarkvarast vaba kultuurini

E-ITSPEA 14: Andmeturveː tehnoloogia, koolitus ja reeglid